Provozujeme internetový obchod

15 srpna, 2018/ Business/

Tuto formu podnikání volí v dnešní době stále více obchodníků. E – shopů je opravdu mnoho a nabídka jejich zboží velice pestrá. Chyby, kterých se jejich provozovatelé dopouštějí je stojí zákazníky a peníze. Jaké chyby to dle názoru odborníků z daného oboru jsou? Co by tedy neměli internetoví obchodníci napravit a na co se nejvíce zaměřit?
nákup přes pc.jpg 
Pozor na konkurenci

Není dobré „usnout“ a pod vlivem euforie z prvních zakázek a výdělků polevit v usilovné práci. Pak se stane, že něco nového vystaví a také začne hodně prodávat jiný obchodník. Zkrátka že konkurence využije zaváhání a „vyfoukne“ nám výhodný obchod. Poměrně časté je sledování konkurence, využívání jejích slabin a následné „přebrání“ klientů. Jako první krok k tomu slouží odběr konkurenčních newslettrů. Následuje analýza jejich slabých stránek a využití informací v „obchodním boji“.

 
Komunikace s klienty

Co udělá náš možný budoucí zákazník, když se mu nedostává odpovědi na emaily a nemůže se ani dovolat na uvedené telefonní číslo? No to, co bychom na jeho místě udělali i my. Dříve či později ztratí zájem. Nemá potřebu se někde doprošovat, zda na něj mají čas a náladu. A zda stojí o jeho objednávku. Prostě si zboží vybere, objedná a zaplatí někde jinde. Obchodů je dost. Tento problém často mají internetoví obchodníci, kteří toto podnikání zvolí jako „přivýdělek“ a mají i jiné zaměstnání. Pak oboje samozřejmě za nějakou dobu „přestanou stíhat“.

 
Objednávky jen přehledně a rychle

Klienta také nebaví se dlouze zabývat objednávkou. Chtějí v internetovém obchodu ušetřit čas, vybrat si a objednat rychle a přehledně. Podle průzkumů nesnáší dlouhé vybírání a objednávání hlavně muži. Na internetu přece většinou lidé nakupují, aby někde dlouho nechodili mezi regály a nestáli frontu u kasy. Nejlépe je tedy volit pro svůj obchod takové varianty objednávek, které jsou co nejjednodušší. Informace o zboží, platba, doprava, potvrzení a hotovo!
hra s písmeny.jpg 
Finance odděleně

Často se obchodníkům ošklivě nevyplatí „míchání“ financí osobních, rodinných s těmi na podnikání. Sloučit účty není v tomto případě výhoda, ale může z toho být naopak velký problém. Ztratíme tak často přehled o tom, zda se nám podnikání vlastně „vyplatí“. Jestli vyděláváme (a kolik). Nebo si jen z rodinného rozpočtu dotujeme drahou „zálibu“.